![]() | ||
---|---|---|
Новый Завет Уэсткотта-Хорта (27) Библия на украинском языке (66) Новый Завет Нестле-Аланда (27) Библия на белорусском языке (66) |
Библия на церковно-славянском языке - транслитерация современным русским алфавитом Вторая книга Маккавейская 1 Никанор же уведав, яко Иуда в местех Самарийских, умысли со всем устремлением в день субботный на них напасти. 2 По нужди же последующии ему Иудее глаголаху: никакоже сице зверски и варварски да погубляеши, но славу воздаждь предпочтенному от Всевидящаго со святынею дневи. 3 Нечестивыи же вопроси: еда есть Сильный на небеси, иже повеле праздновати день субботный? 4 Онем же отвещавшым: есть Господь живый Сей на небеси силен, иже повеле праздновати седмый день. 5 Он же рече: и аз силен есмь на земли, повелеваяй взимати оружия и царския потребы исполняти. Обаче не одержа и совершити окаяннаго своего совета. 6 И Никанор убо великою гордынею воздвижен умысли общую победу составити на Иуду. 7 Маккавей же всегда надеяшеся со всем упованием заступление от Господа получити 8 и утешаше своих, да не убоятся пришествия языков, да имеют же во уме преждебывшую им от небесе помошь, и ныне да чают от Вседержителя быти себе победе и помощи: 9 и наказав их от закона и пророков, воспомянув же им преждебывшыя подвиги, усерднейших их сотвори: 10 и душами воздвигнув их, увещаваше, вкупе показав им языческая льщения и клятвопреступление: 11 и коегождо их вооружив не тако щитов и копий утверждением, яко словес благих утешением, и сказав сон достоверен, утробы всех возвесели. 12 Бысть же его сицево видение: Онию бывшаго архиереа, мужа добраго и благаго, благоговейна видением, кротка же нравом и беседою благолепна, и от детства обучившагося всем добродетелем, сего руце воздеюща и молящася за вся люди Иудейския (виде). 13 И яко посем явися ин муж сединами и славою дивен, чудно же некое и великолепнейшее окрест его преизящество. 14 Отвещав же Ониа рече: сей есть братолюбец, иже много молится о людех и о святем граде, Иеремиа Божий пророк. 15 Простер же Иеремиа десницу, даяше Иуде мечь злат, дающь же возгласи сия: 16 приими святый мечь дар от Бога, имже сокрушиши супостаты. 17 Укрепившежеся Иудиными словесы преблагими и могущими к мужеству устремити и душы юнош исправити, умыслиша не ополчатися, но храбро напасти и со всякою доблестию сшедшымся сразитися за вещы святыя, понеже и град и святая и святилище бедствуют. 18 Бе бо о женах и чадех еще же и о братии и ужиках менший им подвиг, величайший же и первый страх о освященнем храме. 19 Такожде и во граде оставленным не малая печаль, мятущымся о сражении на поли хотящем быти. 20 И всем уже чающым имущаго быти сражения и супостатом уже смесившымся, и воинству чинно расположенну сущу и зверем в приличней стране поставленым и коннице по углам учиненней, 21 разсуждая Маккавей множества пришествие и оружия различное уготовление и свирепство зверей, простер руце на небо, призываше чудотворящаго и призирающаго Господа, ведая, яко не оружием победа, но якоже угодно Ему, достойным дает одоление. 22 Рече же призывая сим образом: Ты, Владыко, послал еси Ангела твоего при Езекии цари Иудине и убил еси от воев Сеннахиримовых сто осмьдесят пять тысящ: 23 и ныне, Владыко сильный на небесех, посли Ангела твоего благаго пред нами в страх и трепет им: 24 величеством мышцы Твоея да убоятся иже с хулением пришедшии на святыя люди Твоя. И сей убо сице помолися. 25 Никанор же и иже с ним с трубами и песньми приближахуся. 26 Иуда же и сущии с ним в призывании и молитвах смесишася с супостаты: 27 и руками убо борющеся, сердцами же к Богу молящеся, постлаша не менши тридесяти пяти тысящ, явлением Божиим зело возрадовавшеся. 28 Преставше же от битвы и с радостию возвращающеся, познаша Никанора падша со всеюружии (своими). 29 Бывшу же воплю и смятению, благословляху Сильнаго отеческим гласом. 30 И повеле, иже весьма телом и душею первоподвижник за граждан, иже возраста благоприятство к своему народу сохранивый Иуда, Никанорову главу и руку со рамом отсещи и принести во Иерусалим. 31 Пришед же тамо и созвав единоязычных своих и священников, пред олтарем став, призва сущих от краеградия 32 и показа им сквернаго Никанора главу и руку хульникову, юже простре на храм святый Вседержителев возносяся: 33 и язык нечестиваго Никанора отрезав, рече, яко на раздробление птицам имать дати, и сия в возмездие безумия противу храма повеси. 34 Вси же на небо благословиша Господа явленаго, рекуще: благословен Сохранивый место Свое не осквернено. 35 Повеси же Никанорову главу на краеградии во известное всем и явное Господни помощи знамение. 36 И узакониша вси общим советом никакоже оставити без празднования день сей: 37 имети же праздник сей в третийнадесять день вторагонадесять месяца, иже глаголется Сирийским гласом Адар, пред единым днем Мардохеева дне. 38 И сия убо, яже о Никаноре, имеются сице: и от тех времен одержан бысть град от еврей, и аз зде оставляю слово. 39 И аще убо благо и прилично сочинению, сего и сам хотех: аще же малоценно и мерно, сие по возможности моей бе. 40 Якоже бо вино особно пити, такожде и воду паки, сопротивно есть: но имже образом вино с водою смешенное сладко и веселую благодать совершает, такожде и сочинение (и украшение) слова веселит слухи чтущих историю. Зде же да будет и конец. |
SAPE |
© The FontCity, ltd, 2011